سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جبروتهم تحت اقدام حزب الله

این وبلاگ شامل طنزهای سیاسی و مطالب مذهبی است

اعوذ بالله السمیع العلیم من همزات الشیاطین و اعوذ بالله ان یحضرون ان الله هو السمیع العلیم

بسم الله الرحمن الرحیم

و اما اصل مطلب. مطلبی که عقلها رو حیرون و چشمها رو پر از اشک و دلها رو داغدار می کنه .

عزیزان اینها فقط قسمتی از اشارات علمای اهل سنت به این قضیه ننگین هستش .

1- ابن ابی شیبه : متوفای 235 ه.ق در کتاب المصنف ج7 ص432 روایت شماره 37045 چاپ بیروت :

عمر به سوی خانه فاطمه رفت و گفت : ای دختر پیامبر به خدا قسم نزد ما هیچ کس دوست داشتنی تر از پدرت نیست و بعد از پدرت هیچ کس نزد ما دوست داشتنی تر از تو نیست . به خدا قسم این محبت مانع نمی شود که به خاطر این افرادی که نزد خود جمع کرده ای دستور بدهم خانه را بر سرتان آتش بزنند .

2- ابن قتیبه : متوفای 276 ه.ق در کتاب الامامة و السیاسة ج 1 ص 12 چاپ مصر :

ابوبکر ، عمر را به دنبال آنها که در خانه علی جمع شده بودند فرستاد ، آنها از بیرون آمدن خودداری نمودند . در این هنگام عمر دستور داد که : هیزم بیاورید . پس خطاب به اهل خانه گفت : قسم به آنکس که جان عمر در دست اوست باید خارج شوید . والا خانه را با اهلش به آتش می کشم .

شخصی به عمر گفت : آیا می دانی که فاطمه در این خانه است ؟ عمر گفت : اگر چه فاطمه در خانه باشد .

3- بلاذری : متوفای 279 ه.ق در کتاب انساب الاشراف ج1 ص586 چاپ مصر :

ابوبکر برای بیعت گرفتن از علی بدنبال وی فرستاد. پس علی بیعت نکرد . در این هنگام عمر با شعله ای از آتش روانه خانه علی شد . فاطمه در پشت در با او مواجه شد و گفت : ای پسر خطاب آیا می خواهی خانه ام را آتش بزنی ؟ عمر گفت : آری و این کار من از دین پدر تو محکمتر است .

4- طبری : متوفای 310 ه.ق در کتاب تاریخ الامم و الملوک ج2 ص443 چاپ بیروت :

زمانی که طلحه و زبیر و عده ای از مهاجرین در خانه علی جمع شده بودند ، عمربن خطاب به آنجا رفت و گفت : به خدا قسم باید برای بیعت خارج شوید و الا خانه را بر سر شما به آتش می کشم .

5- مسعودی : متوفای 346 ه.ق در کتاب اثبات الوصیه ص142 چاپ بیروت :

امیرمومنان با عده ای از پیروان و شیعیانش در منزلش جمع شده بودند . دراین هنگام عده ای به خانه اش حمله ور شده و به آنجا هجوم آوردند و در خانه اش را به آتش کشیدند و او را به زور از خانه خارج کردند . آنها سیده زنان را در پشت در فشار سختی دادند بطوری که محسن را سقط کرد .

6- ابن عبد ربه : متوفی 328 ه.ق در کتاب عقدالفرید ج3 ص64 چاپ مصر :

ابوبکر به عمر دستور داد اگر از خروج از خانه خودداری کردند با آنها به جنگ بپرداز. پس عمر با شعله ای از آتش روانه خانه فاطمه شد تا آنجا را به آتش بکشاند . در این هنگام عمر با فاطمه برخورد کرد و فاطمه به وی گفت : ای پسر خطاب آیا برای به آتش کشیدن خانه ما آمدی ؟ عمر گفت: آری مگر آنکه با ابوبکر بیعت کنید همانطور که امت چنین کردند .

7- مقاتل بن عطیه حنفی : متوفای 505 ه.ق در کتاب الامامة و الخلافة ص160 چاپ بیروت :

هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر و قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم فراهم کرد و در خانه را آتش زد .

8- شهرستانی : متوفای 548 ه.ق در کتاب الملل و النحل ج1 ص57 چاپ بیروت :

از جمله عقاید نظام آن بود که می گفت :

عمر به خانه فاطمه حمله ور شده در حالی که فریاد می کشید : خانه را با اهلش به آتش بکشید و این درحالی بود که کسی جز علی و فاطمه و حسن و حسین در خانه نبود .

تذکر : اگر از دوستان اهل سنت کسی می خواد به ((نظام)) گیر بده به خودم بگه تا با استفاده از کتب رجالی و یه سری از مطالب، براشون مذهب آقای ابراهیم بن سیار بن هانی معروف به ((نظام)) رو البته به حول و قوه خدا مشخص کنم .

9- ابن ابی الحدید معتزلی : متوفای 655 ه.ق در کتاب شرح نهج البلاغه ج2 ص56 چاپ بیروت از قول جوهری :

عمر به طرف آنها ( که در خانه علی اجتماع کرده بودند ) حرکت کرد و خطاب به آنها گفت : قسم به آنکس که جانم در دست اوست یا برای بیعت کردن خارج شوید و یا آنکه خانه را بر سر شما به آتش می کشیم .

و تو همون صفحه باز از ابوبکر جوهری می نویسه :

عمر برای آتش زدن خانه به ایشان حمله ور شد که زبیر با شمشیر از خانه بیرون آمد .

و تو ص 57 می نویسه :

ابوبکر گفت : ای عمر و ای خالدبن ولید برخیزید و به مکان آنها رفته و آنها را به نزد من بیاورید . پس آن دو به طرف خانه علی روانه شدند . عمر داخل شد و خالد بن ولید در آستانه در ایستاد .

10- اسماعیل عماد الدین متوفای 732 ه.ق در کتاب المختصر فی اخبار البشر ج2 ص 156 چاپ مصر :

ابوبکر به عمر بن خطاب دستور داد تا علی و کسانی که با او هستند را از خانه فاطمه خارج کند . ابوبکر به آنها دستور داد که اگر از بیرون آمدن خودداری کردند با آنها جنگ کن . دراین هنگام عمر با قطعه ای آتش به سوی خانه فاطمه روانه شد تا آنجا را به آتش بکشاند . پس فاطمه گفت : کجا ای پسر خطاب ؟ آیا آمده ای خانه ما را به آتش بکشانی ؟ عمر گفت : آری مگر آنکه داخل شوید همانطور که امت داخل شده اند .

11- عمر رضا کحاله : از علمای معاصر سنی در کتاب اعلام النساء در حرف فاء ذیل نام فاطمه بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) چاپ بیروت :

عمر روانه منزل فاطمه شد و فریاد کشید. آنان از بیرون آمدن خودداری کردند . در این هنگام عمر هیزم طلبید و گفت : قسم به آنکس که جان عمر در دست اوست یا از خانه خارج شوید و یا اینکه خانه را با اهلش به آتش می کشم .

شخصی به عمر گفت : ای اباحفص در این خانه فاطمه است !!!!؟؟؟

عمر گفت ‍: اگر چه فاطمه باشد .

12- عبدالفتاح عبدالمقصود : از علمای معاصر اهل تسنن در کتاب الامام علی بن ابی طالب ج1 ص190 چاپ بیروت :

آری چنین گفته شده که عمر بن خطاب در روز سقیفه در حالی که در میان اصحاب و یارانش به طرف خانه فاطمه حرکت میکرد به این نتیجه رسید که : آتش بهترین وسیله برای حفظ وحدت و آرامش میان مسلمانان است !!

13- محمد حافظ ابراهیم : متوفای 1351 ه.ق که از شعرای معاصر و مشهور اهل تسنن است در دیوان خود ج1 ص 82 چاپ بیروت در قصیده عمریه می گوید :

و قولة لعلی قالها عمر

اکرم بسامعها اعظم بملقیها

حرقت دارک لا ابقی علیک بها

ان لم تبایع و بنت مصطفی فیها

یعنی اینکه :

چه نیکو سخنی عمر به علی ( علیه السلام) گفت : چه بزرگوار است شنونده و چه با عظمت است گوینده آن . در صورتی که بیعت نکنی خانه ات را به آتش می کشم و نمی گذارم در آن بمانی اگر چه دختر محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) در آن خانه ات باشد .

این قضیه رو خیلی از علماء سنی یاد آور شدن که به چند نمونه دیگه اشاره می کنم البته دیگه متن رو نمیارم چون اکثرا شبیه هم هستن .

متقی هندی : کنزالعمال ج5 ص 651

نویری : نهایت الارب فی فنون الادب ج19 ص40

صفدی : الوافی بالوافیات ج17 ص311

ابن عبدالبر : استیعاب ج3 ص975

یعقوبی : تاریخ یعقوبی ج2 ص 123

اینها روایاتی بود که به هجوم عمر و رفقا به خونه وحی اشاره می کردن .

همون خونه ای که حضرت جبرئیل بی اجازه واردش نمی شد و حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم هر روز واسه نماز صبح تو چارچوبش می ایستادن و صدا می زدن :

الصلوة الصلوة یا اهل البیت . انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا .



نوشته شده در پنج شنبه 87 مرداد 10ساعت ساعت 4:30 عصر توسط محمد نوروزی| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin