سفارش تبلیغ
صبا

جبروتهم تحت اقدام حزب الله

این وبلاگ شامل طنزهای سیاسی و مطالب مذهبی است

حدیث منزلت یکی از احادیثی است که اثبات میکند خلیفه بلافصل پیامبر

حضرت علی (علیه السلام) است این روایت در کتب اهل سنت متواتر نقل شده است.

امید است بدینوسیله راه حق برای تمام حق جویان آشکار گردد.

حدیث منزلت

هنگامی که رسول خدا به جنگ تبوک می رفت علی ع به رسول خدا عرضه داشت آیا مرا در میان

زنان و بچه ها تنها میگذاری ؟ رسول خدا فرمود : آیا راضی نمی شوی تو نسبت بمن به منزله هارون

نسبت به موسی باشی مگر اینکه پس از من پیغمبری نمیآید .(?)

موارد دیگر حدیث منزلت

ام سلیم گوید رسول خدا به من فرمود : یا ام سلیم ان علیا لحمه من لحمی ودمحه من دمه من

دمی و هو منی بمنزله هارون من موسی یعنی :ای ام سلیم : همانا گوشت علی ازگوشت من

و خون او از خون من است . او نسبت به من مانند هارون است نسبت به موسی ... (?)

موقعی که علی و جعفر و زید در مورد دختر حمزه با یکدیگر مبارزه داشتند رسول خدا فرمود : یا علی

انت منی بمنزله هارون ای علی شما نسبت بمن مانند هارونی نسبت به موسی ...(?)

حدیث منزلت به نقل عمر

عمر بن خطاب گوید :

...کنت وانا و ابوبکر و ابو عبیده بن الجراح و نفر من اصحاب رسول الله و هو متکی علی بن ابیطالب حتی ضرب بیده منکبه ثم قال انت یا علی اول المومنین ایمانا و اولهم اسلاما ثم قال

انت منی بمنزله هرون من موسی وکذب علی من زعم انه یحبنی و یبغضک یعنی: من وابوبکر

و ابو عبیده بن جراح عده ای از اصحاب حاضر بودیم رسول اکرم (ص) بر علی بن ابیطالب تکیه داده بود

تا آنکه زد بر شانه های علی و فرمود: تو یا علی اول مومنین هستی از حیث ایمان و اول مومنین هستی

از حیث اسلام آنگاه فرمود یا علی تونسبت به منزله هارونی نسبت به موسی و دروغ گفته است بر

من کسی که گمان میکند مرا دوست دارد درحالیکه تو را دشمن بدارد .(?)

و احادیث دیگر که ما به ذکر همین ها اکتفا میکنیم (?)

 

(?)صحیح بخاری ج 3 ص 54 _ صحیح مسلم ج2 ص 323_ مسند احمد ج 1 ص 118

کنز العمال ج 6 ص 152_ مستدرک ج 3 ص 109 ــ تاریخ خلفا ص 65

ودهها منبع دیگر ...که نشان میدهد از احادیث متواتر است وما به ذکر معتبر ترین آنها اکتفا میکنیم

(?) الکنز ج6 ص 154

(?)خصائص العلویه ص 19

(?) شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 3 ص 258 _ فصول المهمه ص 125 _ ینابیع الموده باب 9 و 17

کتاب مجالس _ ریاض النضره _ کنز العمال _ ذخایر العقبی

(?) بطور نمونه مروج الذهب ج 2 ص 49 _ سیره الحلبیه ج 2 ص 26 و 120_ تذکره ص 13

 

اشکال و جواب

اشکال

این جانشینی فقط برای مدت جنگ تبوک است و دلالتی بر عمومیت ندارد.

جواب

یک علمای علم نحو قائلند که این حدیث بر عام دلالت می کند

دوم اگربه جنبی که دست روی ایه الکرسی مکشد بگوییم دست به قران نزن آیا دلیل این میشود که دست نکشیدن جنب روی قران مخصوص ایه الکرسی و ان شخص است ویا اینک عمومی است و شامل کل قران و هر شخص جنبی میشود .

سوم . همان طور که ملاحضه میفرمایید این حدیث در جاههای دیگر هم آمده است



نوشته شده در پنج شنبه 87 مرداد 10ساعت ساعت 4:28 عصر توسط محمد نوروزی| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin